ul. Bursaki 45, 38-400 Krosno
+ 48 500 054 082
biuro@zdrowapasja24.pl

Dieta – Insulinooporność

Catering Dietetyczny - Krosno

Co to jest  insulinooporność?

Insulinooporność to stan w którym organizm ma obniżoną wrażliwość na działanie insuliny. Insulina jest hormonem odpowiedzialnym za regulację poziomu cukru we krwi oraz gospodarkę tłuszczową.

U zdrowego człowieka, w wyniku wysiłku fizycznego czy po posiłku bogatym w węglowodany, trzustka wydziela insulinę, a ta sprawia, ze glukoza przedostaje się do komórek organizmu. W komórkach z glukozy powstaje energia potrzeba do życia. Nadmiar glukozy magazynowany jest w postaci glikogenu w wątrobie i mięśniach.

W przypadku wystąpienia insulinooporności trzustka wydziela insulinę, ale brak jest reakcji komórek na jej działanie. W konsekwencji poziom cukru we krwi przez cały czas jest podwyższony. Ostatecznie cząsteczki glukozy trafiają bezpośrednio do komórek tłuszczowych, co skutkuje wzrostem masy ciała.

Insulinooporność jest bardzo niebezpieczna, bo powoduje ona nie tylko otyłość, ale może doprowadzić do cukrzycy typu 2 i innych chorób, min. układu sercowo – naczyniowego i wątroby.

 

Z czego składają się posiłki na diecie insulinoopornej?

Insulinooporność należy do chorób metabolicznych, czyli dietozależnych, więc podstawowe znaczenie w jej leczeniu ma odpowiednia dieta, która powinna opierać się na produktach o niskim indeksie glikemicznym, a przy tym pozwolić na pozbycie się zbędnych kilogramów.

Skupiamy się na produktach, które nie podnoszą gwałtownie poziomu cukru we krwi, stawiamy na pełnoziarniste produkty zbożowe, kasze, ryż, pieczywo, rośliny strączkowe. W posiłkach znajdziemy też warzywa, które obfitują w składniki mineralne i witaminy, co pozwala utrzymywać odpowiednią gospodarkę lipidową, która ma wpływ na komfort i samopoczucie chorych na insulinooporność.

Stawiamy na chude gatunki mięsa w celu ograniczenia spożycia szkodliwych nasyconych kwasów tłuszczowych, dużą uwagę przywiązujemy do kwasów omega-3, gdyż pomagają regulować poziom insuliny we krwi.

Produkty, które wybieramy do jadłospisu pozwolą na spożywanie ciekawych potraw, które jednocześnie nie będą szkodliwe.

 

Dla kogo dieta insulinodoporność?

Na początku insulinooporność nie daje wyraźnych objawów, ale z czasem pojawiają się pewne dolegliwości, które powinny skłonić nas do konsultacji z lekarzem. Należą do nich m.in.: zmęczenie, złe samopoczucie i senność (szczególnie po posiłkach o wysokiej zawartości węglowodanów, cukrów prostych, skrobi), uczucie niepokoju, obniżenie nastroju, drżenie rąk, chęć na słodycze – często po posiłku, bóle głowy, uczucie opuchnięcia, napady głodu, brain fog, problemy z koncentracją,  rogowacenie skóry i trudności ze zrzuceniem zbędnych kilogramów.

Włączenie odpowiedniego leczenia stosowanego z właściwą dietą pozwoli Ci uniknąć wielu groźnych chorób, pozytywnie wpłynie na Twój wygląd i samopoczucie.

 

Jaka jest cena diety insulinoopordość?

Zamówienie do 21 dni Zamówienie od 21 dni
1200 kcal 60.00 zł 58.00 zł
1500 kcal 63.00 zł 61.00 zł
1800 kcal 66.00 zł 64.00 zł
2000 kcal 69.00 zł 67.00 zł

Złóż zamówienie na dietę insulinooporną

Przykładowe tygodniowe menu dla diety insulinoopornej


Poniedziałek

Śniadanie

Chleb żytni na zakwasie z pastą z bakłażana i zielonych oliwek w towarzystwie zielonego ogórka

II śniadanie

Słupki warzyw (marchew, seler naciowy i ogórek)

Obiad

Kotleciki mielone ziołowe z surówką z czerwonej kapusty i chrzanem

Podwieczorek

Twarożek z warzywami

Kolacja

Sałatka z łososiem wędzonym i sosem winegret

Wtorek

Śniadanie

Quichi z pieczarkami keto

II śniadanie

Migdały, pomelo

Obiad

Udziec z kurczaka w oliwie z oliwek z przyprawami z sałatką wiosenną

Podwieczorek

Jajka faszerowane pastą chrzanową z łososiem wędzonym i rzodkiewką

Kolacja

Owsianka z owocami

Środa

Śniadanie

Chleb żytni na zakwasie z pieczonym schabem, sałatą rzymską, rzodkiewką i kiełkami rzodkiewki

II śniadanie

Jabłko pieczone z płatkami migdałowymi i masłem orzechowym

Obiad

Rolada z indyka z szynką szwardzwaldzką faszerowana szpinakiem i suszonymi pomidorami w towarzystwie ogórka kiszonego

Podwieczorek

Chia pudding z brzoskwiniami

Kolacja

Sałatka z buraka aldente z kozim serem

Czwartek

Śniadanie

Chleb żytni na zakwasie podany z jajkami z twarożkiem i wędzonym łososiem

II śniadanie

Surówka z kiszonej kapusty z nasionami słonecznika

Obiad

Risotto z indykiem, zielonym groszkiem i pieczarkami z surówką z marchewki, selera korzeniowego i pietruszki z oliwą z oliwek

Podwieczorek

Różowe smoothie bowl z owocami i płatkami migdałów

Kolacja

Jaglanka z daktylami, rodzynkami i jabłkiem podana z czerwonym grejpfrutem

Piątek

Śniadanie

Frittata ze szpinakiem i serem kozim

II śniadanie Granola z truskawkami

Obiad

Dorsz w panierce z brokuły podany z warzywami na parze z masełkiem

Podwieczorek

Pieczone śliwki z masłem orzechowym i cynamonem

Kolacja

Sałatka z awokado, pomidorkami i jajkiem podana z sosem winegret

Sobota

Śniadanie

Omlet z rukolą, pomidorkami i mozzarellą

II śniadanie

Bułeczki jogurtowe z kremem a la nutella (żurawina i śliwki) z borówkami amerykańskimi

Obiad

Marynowany filet z kurczaka z zielonym ogórkiem i oliwa z oliwek

Podwieczorek

Czekoladowy pudding lniany dotknięty malinami

Kolacja

Pikantna zupa szpinakowa z pestkami dyni

Niedziela

Śniadanie

Chleb żytni na zakwasie z pastą z tuńczyka, jajek i sera (keto)

II śniadanie

Migdały z żurawiną

Obiad

Marynowany filet z indyka ze szpinakiem i pomidorkami koktajlowymi podany z surówką z selera naciowego z jabłkowym sosem

Podwieczorek

Fasolka szparagowa z masłem

Kolacja

Granola borówkowo – porzeczkowa